مصاحبه با مداحان و شاعران اهلبیت علیهما السلام و زندگی نامه و اخبار مربوط به آنها و نشر مسائل دینی

هرچه که در مورد مداحان و شاعران و مسائل دینی میخواهید بدانید - در مورد مداحان ، شاعران ،سخنرانان ، هیئات و مسائل مربوط به دین و تشیع

مصاحبه با مداحان و شاعران اهلبیت علیهما السلام و زندگی نامه و اخبار مربوط به آنها و نشر مسائل دینی

هرچه که در مورد مداحان و شاعران و مسائل دینی میخواهید بدانید - در مورد مداحان ، شاعران ،سخنرانان ، هیئات و مسائل مربوط به دین و تشیع

دخل و تصرف در قرآن امکان‌ناپذیر است

یکی از مراجع تقلید قم با بیان برخی از ویژگی‌های قرآن کریم گفت: قرآن کتاب بشری نیست که بتوان در آن دخل و تصرف کرد.

 

 آیت‌الله جعفر سبحانی ظهر امروز در جلسه تفسیر سوره زمر که در مدرسه حجتیه برگزار شد اظهار داشت: این سوره مبارکه در ارتباط با توحید در ربوبیت است و به مشرکانی هشدار می‌دهد که به توحید در خالقیت اعتقاد دارند، ولی گردش امورات دنیا را در دست دیگری می‌دانند.

وی حضرت آدم را پدر تمام انسان‌ها خواند و ادامه داد: هر کس جز این بگوید در غفلت به سر می‌برد و افرادی که معتقدند که انسان در اول میمون بوده است کفر می‌گویند زیرا خداوند در قرآن کریم وابستگی انسان به نفس خود که حضرت آدم است را به خوبی بیان کرد.

این مرجع تقلید مراحل خلقت حوا را همانند آدم دانست و گفت: خداوند از هر مخلوق جفتی آفرید که همراه و همدم او باشد و با این امر ولایت خود را بر انسان تکمیل کرده است.

آیت‌الله سبحانی با بیان اعتقادات جاهلانه مردم در زمان‌های گذشته خاطرنشان کرد: مردها زنان را یک وسیله برای رشد جنین و تولد فرزندان را مدیون و وابسته به خود می‌دانستند، ولی قرآن با ظهور خود با این تفکر جاهلانه به مقابله پرداخت.

وی با اشاره به اینکه امروزه پیشرفت علم و دانش ثابت کرده که سلول مرد و زن باید در کنار یکدیگر قرار گیرند تا منجر به تولد فرزند شود عنوان کرد: مرد و زن هر دو به یک اندازه در تولد فرزندان سهم دارند.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: آفرینش چهار پایان با تنوع بسیار از نشانه‌ها و آیاتی است که می‌توان با استفاده از آن‌ها به بزرگی خداوند پی برد.

وی از اصول آفرینش چهار پایان در عرش و آسمان‌ها سخن گفت و ابراز داشت: چهار پایان از قدرت درونی خود آگاه نیستند، زیرا همان طور که خداوند در قرآن خود اشاره کرده است آن‌ها برای استفاده انسان رام شده‌اند.

آیت‌الله سبحانی با بیان برخی از ویژگی‌های قرآن کریم خاطرنشان کرد: قرآن کتاب بشری نیست که بتوان در آن دخل و تصرف کرد.

وی احترام تورات را برابر احترام قرآن دانست و یادآور شد: تورات توسط دشمنان یگانه پرستی در طی تاریخ دچار تحریف‌های بسیاری شده است.

این مرجع تقلید اضافه کرد: خداوند همانند نگارگری است که در تاریکی هم صورت‌های ما را به زیبایی طرح و نقش بخشیده و خلق کرده است.

آیت‌الله سبحانی با اشاره به اینکه در 1400 سال گذشته که از علم و دانش خبری نبوده پیامبر اسلام از بسیاری نشانه‌های علمی سخن به میان آورده تصریح کرد: نظام هستی کارگردان توانمندی دارد و کسی نمی‌تواند بجای او این جهان را اداره کند.

وی با اشاره به برپایی عدالت در روز معاد متذکر شد: خداوند با خشم خود در مقابل کافران در روز رستاخیز ایستادگی خواهد کرد و مانع از ورود آنان به بهشت خواهد شد.

آیت‌الله سبحانی با بیان برخی از ویژگی کافران و مشرکان گفت: در قرآن کریم اشاره‌های بسیاری مشاهده می‌شود که خداوند عذاب قطعی کافران را هشدار داده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.