مصاحبه با مداحان و شاعران اهلبیت علیهما السلام و زندگی نامه و اخبار مربوط به آنها و نشر مسائل دینی

هرچه که در مورد مداحان و شاعران و مسائل دینی میخواهید بدانید - در مورد مداحان ، شاعران ،سخنرانان ، هیئات و مسائل مربوط به دین و تشیع

مصاحبه با مداحان و شاعران اهلبیت علیهما السلام و زندگی نامه و اخبار مربوط به آنها و نشر مسائل دینی

هرچه که در مورد مداحان و شاعران و مسائل دینی میخواهید بدانید - در مورد مداحان ، شاعران ،سخنرانان ، هیئات و مسائل مربوط به دین و تشیع

حجت الاسلام شهاب: دنیا باید وسیله باشد، نه هدف

خوش به حال کسانی که به این دنیا هدف مند نگاه نکردند و به منطق وسیله به این دنیا نگاه کردند و سایه رهبر و امام حق بر سرشان قرار دارد و به حیات طیبه اتصال پیدا می کنند.

 

 

_ قرآن به تعابیری را در باب دنیا و اهل دنیا اشاره می کند.یکی از آن تعابیر این است که در سوره مبارکه بقره آیه 212 می فرماید: جلوه گری دنیا برای اهل کفر است. قرارداد خدا است. چون کافر سرمست می شود و دنبال وسیله ای می گردد که این سرمستی و تدبر و مافوق همه چیز بودن را برای خودش ببیند. دنیا برای اهل کفر وسیله است. تمام بدی ها و عفونت هایی که در این دنیا است به وسیله شیطان زینت داده می شود.

_ مرحوم علامه یک عبارتی را در تفسیر المیزان از امام صادق(ع) بیان می کنند که وقتی قبح عملت در دنیا ریخته می شود، اولین کاری که می کند دهانت به حرفی باز می شود و تو را قبیح می کند. دنبال دنیا نیفتید. چیزی ته آن نیست. آرامش را از شما سلب می کند.مریض تان می کند و  روحتان را کسل می کند. خشت طلا داشت ولی آرامش نداشت. جلوه دنیا کفر است و نتیجه اش سلب آرامش است.

_ دومین تعبیر در سوره مبارکه بقره است. از این جا به بعد پنج تعبیر است که خدا از مردم اهل دنیا گله می کند.انتقاد های خدا در این تعابیر برای دنیا گراها می باشد.کسانی که دنیا را هدف قرار می دهند و نه وسیله.کسانی که دنیا را وسیله قرار می دهند، دنیا برایشان فضل و رحمت است.اولین گله این است که اهل دنیا چرا آخرتی را که با یک سرمایه کم آن را بدست می آورید.تسلیم و طاعت دو سرمایه ای است که اگر در دنیا آن را برای خدا خرج کنید آخرتی را به شما می دهم که حیات محض و نور محض است. دیگر اسیر نواقص و کمبودها نیستیم. مگر من برایت کم گذاشته بودم که آخرت آبادت را به  لجن دنیا فروختی و الان هم کاسه چه کنم چه کنم دستت گرفته ای و نمی دانی چکار کنی.

_ گله بعدی در سوره توبه آیه 38 آمده است که خلیفه من حیف نیست به این حیات فانی راضی شدی و بقای سرمدی را که من برایت به ارمغان آوردم در گرو طاعت من هم تأمین بود چرا از دست دادی. راضی شدی به خوردن و آشامیدن و حد تو این است که مانند یک حیوان در این دنیا بچری. دنیا چراگاه شما اهل دنیا است. در حالی که می دانیم که مرغ باغ ملکوتم نیم از عالم خاک.

_ گله بعدی این است که می فرماید خوشحال شدی که امروز دنیا به تو اقبال نشان داده است. دلخوش به این دنیا نباشید.

_ گله بعدی در سوره مبارکه ابراهیم آیه 3 است که می فرماید چرا اهل دنیا دوستی دنیا را گرفتید و آخرت را رها کردید و دنیا را ترجیح دادید. برای شما بد کردم و کم برای شما گذاشتم. خوش به حال کسانی که به این دنیا هدف مند نگاه نکردند و به منطق وسیله به این دنیا نگاه کردند و سایه رهبر و امام حق بر سرشان قرار دارد. و به حیات طیبه اتصال پیدا می کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.