مصاحبه با مداحان و شاعران اهلبیت علیهما السلام و زندگی نامه و اخبار مربوط به آنها و نشر مسائل دینی

هرچه که در مورد مداحان و شاعران و مسائل دینی میخواهید بدانید - در مورد مداحان ، شاعران ،سخنرانان ، هیئات و مسائل مربوط به دین و تشیع

مصاحبه با مداحان و شاعران اهلبیت علیهما السلام و زندگی نامه و اخبار مربوط به آنها و نشر مسائل دینی

هرچه که در مورد مداحان و شاعران و مسائل دینی میخواهید بدانید - در مورد مداحان ، شاعران ،سخنرانان ، هیئات و مسائل مربوط به دین و تشیع

درک و عمل به قرآن، مهمترین وظیفه ما در ماه رمضان است

یک مدرس دانشگاه گفت: صرف درک کردن قرآن کریم در ماه مبارک رمضان برای تضمین موفقیت کافی نیست، باید بتوانیم با اعتقاد، درک و عمل صحیح به قرآن کریم عمل کنیم.


  

حجت‌الاسلام علی‌اکبر میرزایی مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه هرمزگان درباره اهمیت بهترین اعمال در ماه مبارک رمضان و توجه به قرآن کریم در این ماه به خبرنگار آیین و اندیشه خبرگزاری فارس گفت: یکی از نکاتی که در فهم بهتر ما از قرآن کریم کمک می‌کند این است که قرآن کجا و چگونه نازل شده است و این امر توجه به نزول دفعی و تدریجی را مشخص می‌کند.

وی در ادامه افزود: ما اعتقاد داریم که کل قرآن کریم یک جا در شب قدر بر قلب پیامبر(ص) نازل شده و این در آیات نیز مشخص است اما نزول تدریجی نیز از 27 رجب، مبعث پیامبر وجود داشته و به تناوب حوادث و مسائل آیات نازل شده است.

حجت‌الاسلام میرزایی با تأکید بر اینکه از زاویه دیگر نیز نزول دفعی و تدریجی درباره احکامی که مختلف در دوره پیامبر (ص) ایجاد می‌شده و پیامبر (ص) در غار حرا یا از سوی جبرئیل می‌شنیدند، گفت: آیات قرآن کریم به ترتیب نزول نیافته است بلکه زمانی ما می‌شنویم که آیات سوره علق در غار حرا نازل می‌شده اما دوباره که جبرئیل بر پیامبر (ص) فرود می‌آمدند مثلاً چند آیه سوره مدّثر را می‌گفتند که اینها دنباله همدیگر نیستند و همین امر نشان می‌دهد که قبل از آن پیامبر به طور دفعی آیات را شنیده بودند و چیدمان آیات و سوره‌ها توسط خودشان بعدها صورت می‌گرفته و سپس صحابه آنها را مکتوب می‌کردند.

وی با تأکید بر اینکه یکی از نکات مورد توجه در ماه مبارک رمضان و درباره قرآن کریم این باید باشد که قرآن در طول سالیان سال تحریف نشده است و علت آن چیست درحالیکه ما می‌بینیم سایر کتب آسمانی مورد تحریف قرار گرفتند، توضیح داد: خداوند حکیم در سوره واقعه بیان کردند که ما قران را نازل کردیم و خودمان حافظش هستیم و همین مهمترین دلیل تحریف نشدن قرآن است و ائمه نیز به تحریف نشدن این کتاب همت کردند.

وی نکته دیگر مورد توجه در ماه مبارک رمضان را توجه به آیات مکی و مدنی به شمار آورد و گفت: سبک آیات مکی و مدنی با هم متفاوت است سوره‌های مکی بیشتر انذار و تبشیری بودند اما سوره‌های مدنی، مسائل حکومتی پیامبر (ص) را مدنظر داشتند.

حجت‌الاسلام میرزایی، قرآن کریم را سرمایه مهم ما در زندگی به شمار آورد که نیازمند درک به ویژه در ماه مبارک رمضان که ماه قرآن است، دارد.

وی در پایان یادآؤر شد: باید بتوانیم به این قرآن عمل کنیم صرف درک کردن کافی نیست ابتدا باید به باوری از این قرآن رسیده و سپس بدان عمل کنیم که برای باور کردن نیازمند اعتقاد صحیح هستیم و برای عمل کردن بدان نیز زندگی عمل کنندگان را مدنظر و مطالعه قرار دهیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.