مصاحبه با مداحان و شاعران اهلبیت علیهما السلام و زندگی نامه و اخبار مربوط به آنها و نشر مسائل دینی

هرچه که در مورد مداحان و شاعران و مسائل دینی میخواهید بدانید - در مورد مداحان ، شاعران ،سخنرانان ، هیئات و مسائل مربوط به دین و تشیع

مصاحبه با مداحان و شاعران اهلبیت علیهما السلام و زندگی نامه و اخبار مربوط به آنها و نشر مسائل دینی

هرچه که در مورد مداحان و شاعران و مسائل دینی میخواهید بدانید - در مورد مداحان ، شاعران ،سخنرانان ، هیئات و مسائل مربوط به دین و تشیع

کار ماهواره و فضای مجازی القای یأس است/ مداحان سخن شیطان‌پسند نگویند

مسئول نمایندگی ولی فقیه در بسیج مستضعفین گفت: ماهواره و فضای مجازی مهم‌ترین کارشان این است که این گفتمان را به ما القا کنند که اوضاع خیلی خراب است و ما را به خیمه یأس ببرند.


  همایش مقابله با ماهواره «دجال‌واره» صبح امروز(سه‌شنبه سوم تیرماه) در سالن آمفی‌تئاتر حسینیه فاطمه زهرا(س) با حضور آیت‌الله سید‌احمد خاتمی امام جمعه موقت شهر تهران، حجج اسلام محمد‌رضا تویسرکانی مسئول نمایندگی ولی فقیه در بسیج مستضعفین، محمد‌رضا نصوری معاونت تبلیغ و اطلاع‌رسانی مرکز تخصصی مهدویت، سردار احمد کاظمینی فرمانده سپاه حضرت محمد رسول‌الله تهران و یدالله بهتاش رئیس شورای عالی قشر سازمان بسیج مداحان کشور با حضور 400 مداح برگزیده پایتخت برگزار شد.

*حجت‌الاسلام تویسرکانی: اراده الهی این است که از دل فحشاء عفت به وجود آید

در این همایش حجت‌الاسلام والمسلمین تویسرکانی مسئول نمایندگی ولی فقیه در بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه قرآن کریم وضعیت مردم نسبت به دین را دو گونه معرفی می‌کند، اظهار داشت: تحلیل قرآن در این دو مقطع بسیار مهم است، باید مواظب باشیم از بِرَند دین به تحلیل بپردازیم، قرآن معتقد است مردم در یک مقطع نسبت به دین اعراض دارند، یعنی فراری هستند و تنفر دارند، در این مقطع خباثت، نفاق، فحشاء، نامردی و بی‌معرفتی را می‌ببینید که جای جای قرآن به عنوان شاهد و نمونه آمده است.

وی افزود: در مقطع دیگر بی‌وفایی جای خود را به وفا، بخل جای خود را به ایثار، جهل جای خود را به علم و دانایی می‌دهد، در تحلیل مقطع اول برای آخرالزمان، برخی دلسوزی می‌کنند و می‌گویند همه فاسد شدن و وضع خراب است، اوضاع از هم گسیخته است،‌ در حالی که این گونه نیست، ما در آخرالزمان هستیم، جایی که عهد و وفا، شجاعت و ایثار، استقامت و ایستادگی تبلور یافته است.

حجت‌الاسلام تویسرکانی بیان داشت: این بحث ماهواره و فضای مجازی مهمترین کارشان این است که این گفتمان را به ما القاء کند که اوضاع خیلی خراب است و ما را به خیمه یأس ببرند. طلبه‌ها،‌ مداحان، پاسدارها و ... خیلی باید مواظب باشند، آن‌ها تحلیلشان بر اساس تحلیل اول، یأس‌آور است، نگاه کنید، عراق و سوریه را ببینید، این‌ها به خاطر این است که به آخر خط رسیده‌اند! الان که سه چهار هزار ماهواره دارند، حتی اگر 100 هزار ماهواره هم داشته باشند، باز کاری نمی‌توانند از پیش ببرند.

وی ادامه داد: اراده الهی این است که از دل فحشاء عفت به وجود بیایید، آن چیزی که اراده آمریکایی و صهیونیسمی می‌خواهد محقق نمی‌شود، در لبنان عروس خاورمیانه چه می‌خواستند، ولی حزب‌الله لبنان از دل آن بیرون آمد، هر جا آن‌ها چیز دیگری اراده کردند، امری دیگر محقق شد، ابزار و قدرت در دست آن‌ها بوده، اما خواست و اراده الهی چیز دیگر را رقم زده است.

نماینده ولی فقیه در بسیج مستضعفین خطاب به مداحان حاضر در این همایش گفت: مواظب باشید در شعرها، مرثیه‌ها و از سر دلسوزی‌ حرف شیطان‌پسند در قالب دین و اخلاق نزنید، سخنان دجال‌گونه در قالب سخنرانی و مداحی نزنید، مسیر ما مسیر رشد است، همان گونه که قرآن می‌فرماید:‌«وَعَدَ اللَّهُ الَّذِینَ آمَنُوا مِنکُمْ وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ لَیَسْتَخْلِفَنَّهُم فِی الْأَرْضِ کَمَا اسْتَخْلَفَ الَّذِینَ مِن قَبْلِهِمْ وَلَیُمَکِّنَنَّ لَهُمْ دِینَهُمُ الَّذِی ارْتَضَى لَهُمْ وَلَیُبَدِّلَنَّهُم مِّن بَعْدِ خَوْفِهِمْ أَمْنًا یَعْبُدُونَنِی لَا یُشْرِکُونَ بِی شَیْئًا وَمَن کَفَرَ بَعْدَ ذَلِکَ فَأُوْلَئِکَ هُمُ الْفَاسِقُونَ»، «وَلَقَدْ کَتَبْنَا فِی الزَّبُورِ مِن بَعْدِ الذِّکْرِ أَنَّ الْأَرْضَ یَرِثُهَا عِبَادِیَ الصَّالِحُونَ»، «نُرِیدُ أَن نَّمُنَّ عَلَى الَّذِینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الْأَرْضِ وَنَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَنَجْعَلَهُمُ الْوَارِثِینَ».

وی افزود: قرآنی سخن بگویید، قرآنی تحلیل کنید، تحلیلتان ذوقی نباشد، حرف احساسی بی‌مبنا نزنید، قرآن محور بیان شما باشد «الرَّحْمَنُ، عَلَّمَ الْقُرْآنَ»، دستتان در قرآن و عترت باشد، اگر قرآن و عترت هر کدام به طور جداگانه بگیرید، به بیراهه می‌روید.

*حجت‌الاسلام نصوری: نگاه تخریبی، انکاری و جایگزینی سه حربه دشمن برای مباحث آخرالزمان است

حجت‌الاسلام نصوری معاون تبلیغ و اطلاع‌رسانی مرکز تحصصی مهدویت در سخنانی با اشاره به تاکتیک های دشمن در بی

‌هویتی خانواده از طریق فضای مجازی و ماهواره گفت: بشر امروز دو دغدغه و دو نیاز جدی دارد، حال جبهه مثبت و منفی یا خیر و شر سعی می‌کند  این دو محور را سرلوحه خود قرار دهند، یکی بحث معنویت و دیگری بحث آخرالزمان است، دشمنان سعی می‌کنند با روش‌ها و تکنیک‌ها و بهانه‌های تمرکز حواس، ارتقای مهارت زندگی و ... این خلاء معنوی را پوشش دهد، اکنون 282 گروه معنویت‌گرا در دنیا وجود دارد.

وی با اشاره به سه رویکرد دشمن در امر آخرالزمان و منجی افزود: استفاده از ابزار نیروسازی، آینده سازی و برداشتن موانع از تلاش‌های صهیونیسم‌ها برای مصادره موعود و منجی است، آن‌ها در تلاش هستند که اتفاقات آینده را هم اکنون شبیه‌سازی کنند، به طور مثال مسیحیان بر این باور هستند در آخرالزمان مسجد الاقصی و قبة الصخره در بیت‌المقدس نابود می‌شوند و به جای آن مسجد سلیمان توسط یهود ساخته می‌شود و جنگی در منطقه آرماگدون منطقه‌ای در اردن و فلطسین رخ می‌دهد، آن‌ها می‌خواهند با ساختن این علائم یأس و ناامیدی را به جامعه تزریق کنند.

حجت‌الاسلام نصوری بیان داشت: برای رسیدن به قله بندگی نقشه راه قرآن و راه‌ بلد هم پیامبر(ص) و امامان(ع) هستند، اگر انسان معرفت نداشته باشد و فضا را نشناسد،‌ هویتش شیطانی و از خدا دور می‌شود، در این شرایطی که دنیای امروز، دین را مانع رشد انسان معرفی می‌کند، اگر تعریف درستی از دین و معرفت ارائه ندهیم، دیگران به گونه‌ای دیگر این خلاء را پر می‌کنند.

وی نگاه تخریبی، انکاری و جایگزینی را سه حربه دشمنان برای مباحث آخرالزمان دانست و ادامه داد: در کار علمی باید تمام هم و غم شما این باشد که سطح معرفتی خود و جامعه را افزایش دهید، و در کار عملی هم با افشاگری و جهل‌زدایی با معرفی الگوهای زمینی مانند شهدا کوشا باشید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.