مصاحبه با مداحان و شاعران اهلبیت علیهما السلام و زندگی نامه و اخبار مربوط به آنها و نشر مسائل دینی

هرچه که در مورد مداحان و شاعران و مسائل دینی میخواهید بدانید - در مورد مداحان ، شاعران ،سخنرانان ، هیئات و مسائل مربوط به دین و تشیع

مصاحبه با مداحان و شاعران اهلبیت علیهما السلام و زندگی نامه و اخبار مربوط به آنها و نشر مسائل دینی

هرچه که در مورد مداحان و شاعران و مسائل دینی میخواهید بدانید - در مورد مداحان ، شاعران ،سخنرانان ، هیئات و مسائل مربوط به دین و تشیع

چرا روح شیعیان با امامان نزدیک تر است و سنخیت دارد؟

وقتی ما شیخ رجبعلی خیاط، آیت الله بهجت، آقا سید علی قاضی و بزرگان را نشناختیم چگونه می توانیم که امامان را بشناسیم و از فیوض و برکات ایشان بهره مند شویم.

 

_ امیرالمؤمنین یک ضربه زده که از عبادت جن و انس بالاتر است. هر امامی هم آنجا بود این ضربه را می زد. مأموریت ایشان این بوده است. این ها کمالات اکتسابی است.

_ هیچ امامی به اندازه امام زمان نماز شب نخوانده،هزار سال است که ایشان نماز شب می خوانند.هیچ امامی به اندازه ایشان حج نرفته است. پیامبر یک حج در کل عمر شریفشان رفتند. هیچ امامی به اندازه ایشان برای مصائب امام حسین(ع) گریه نکرده است. هیچ امامی به اندازه ایشان مردم را هدایت نکرده است. هیچ امامی به اندازه ایشان علم نداشتند. بالاخره این نورها جمع می شود و یک نورانیتی در ایشان به وجود آورده است. و ختم هم نمی شود و این نورانیت اضافه می شود و این ها همه کمال است. ولی هر امامی در این شرایط بود هم این کار را می کرد.

_ در حدیثی آمده است که اصحاب از امام صادق(ع) سؤال کردند که مقام امام حسن نزد خدا بالاتر است یا مقام امام حسین؟ حضرت فرمودند که فضائلی که اولی ما دارد آخری ما هم دارد و آنی که آخری دارد اولی هم دارد. خلقت ما یکی است. علم ما یکی است. فضائل ما هم یکی است. همه ما یکی هستیم. بحث خوبی نیست که امامان را با هم مقایسه کنیم. چون هر امامی بر اساس اقتضائات زمان جلوات مختلفی هم داشت.

_ در حدیث دیگری آمده است که خدا ما را از علیین خلق کرده است و روح ما بالاتر است. وقتی روح ما اوج می گیرد تازه به اول جسم امامان می رسد. لطافت جسم پیامبر برابر با لطافت روح سلمان بود. یعنی از زیادی گل جسم امامان روح شیعیان را خلق کردند. پس به خاطر این است که شیعیان با امامان نزدیک هستند و با ایشان سنخیت دارند. دلهای شیعیان همیشه مشتاق امامان است. و شیعیان دوست دارند به امامان پناه بیاورند و آرام شوند. اما باز هم شیعیان با امامان خیلی فاصله دارند.

_ وقتی ما شیخ رجبعلی خیاط، آیت الله بهجت، آقا سید علی قاضی و بزرگان را نشناختیم چگونه می توانیم که امامان را بشناسیم و از فیوض و برکات ایشان بهره مند شویم.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.