مصاحبه با مداحان و شاعران اهلبیت علیهما السلام و زندگی نامه و اخبار مربوط به آنها و نشر مسائل دینی

هرچه که در مورد مداحان و شاعران و مسائل دینی میخواهید بدانید - در مورد مداحان ، شاعران ،سخنرانان ، هیئات و مسائل مربوط به دین و تشیع

مصاحبه با مداحان و شاعران اهلبیت علیهما السلام و زندگی نامه و اخبار مربوط به آنها و نشر مسائل دینی

هرچه که در مورد مداحان و شاعران و مسائل دینی میخواهید بدانید - در مورد مداحان ، شاعران ،سخنرانان ، هیئات و مسائل مربوط به دین و تشیع

چشیدن مزه شیرین دعا با عاشقانه‌های محمدرضا واحدی

مجموعه عاشقانه‌ها شامل 6 دعای ابوحمزه ثمالی،‌ دعای افتتاح، دعای عرفه، دعای کمیل،‌ دعای مکارم اخلاق و دعای ندبه است؛ مجموعه‌ای که همیشه به کار می‌آید و در روزهای پیش رو یعنی در ماه مبارک رمضان بیشتر.

 

خبرگزاری فارس: چشیدن مزه شیرین دعا با عاشقانه‌های محمدرضا واحدی

 خیلی وقت‌ها می خواهیم با خدا سخن بگوییم و نمی‌دانیم چگونه سخن بگوییم که همه چیزهای خوبی را که در این دنیا و آن دنیا نصیب مردمان می‌شود، از خدا خواسته باشیم و چیزی را از قلم نینداخته باشیم و در عین حال به سایه مهربان خدا از همه بدی‌ها و ناراحتی هایی پناه ببریم که بر سر اهل این دنیا آمده و می‌آید و بدتر از آن عده‌ای در روزگار حساب و کتاب گرفتارش می‌شوند.

دلمان می‌خواهد وقتی دعا می‌کنیم چیزی را از قلم نیندازیم، بهترین کلمه‌ها را به کار ببریم همه خیر و خوبی ها را بخواهیم  و اصلا در همان لحظات دعا از خداوند چیزهایی را بخواهیم که نوع زندگی و مسیر زندگیمان را عوض کند. راه این گونه دعا کردن بسیار آسان است چون گنیجنه‌ای از دعاهای بسیار زیبا و دلنشین با زیباترین کلمات و بهترین خواسته‌ها که از امامان معصوم ما به جا مانده‌ است که به ما یاد می‌دهند که چه بخواهیم و چگونه بخواهیم و خدا را چگونه بخوانیم.

دعاهای شیعه، یادگارهایی از امامان معصوم هستند که آن بزرگواران برای نجات ما از سردرگمی‌ها  به یادگار گذاشته‌اند و همین دعاها است که دست شیعیان را در این سال‌ها می‌گیرد و کمکشان می‌کند تادر هزار توی حقیقت راه را گم نکنند. بعضی از این دعاها به خاطر خوانده شدنشان در مناسبت‌های خاص بیش از دیگر دعاها مشهور هستند؛ در مناسبت های مختلف در منتخب ادعیه یا در مفاتیح الجنان دنبالشان می‌گردیم تا با بهترین کلمات با خدا سخن بگوییم.

اما مساله‌ای که وجود دارد این است که همه عربی نمی‌دانند و همه نمی‌توانند مفهوم دعاها را به خوبی بفهمند. غالبا هم ترجمه دعاها یا آن قدر قدیمی هستند که نمی‌توانند با مخاطب امروز زبان فارسی ارتباط برقرار کنند یا با فاصله زیادی از زبان جوان امروز ایستاده‌اند. اما کاری که حجت الاسلام سید محمدرضا واحدی، همان روحانی راهنمای کاروان‌های عمره دانشجویی، همان روحانی نویسنده کتاب «آقای سلیمان می‌شود من بخوابم؟!» کرده است، این است که باز هم در مجموعه‌ عاشقانه‌ها به فکر مخاطبان جوان امروز بوده و به آنها کمک کرده که هم دعا را با بهترین کلمات بخوانند و هم از زیبایی ارتباط با خداوند در قالب زیباترین کلمات و جمله ها لذت ببرند.

 

واحدی در مجموعه عاشقانه‌ها یک بسته جمع و جور از 6 کتاب دعای کوچک تهیه کرده است برای آنهایی که می‌خواهند دعاها را همراه با خود داشته باشند و متن فارسی دعاها را هم بفهمند و با آن ارتباط برقرار کنند. مجموعه عاشقانه‌ها  شامل 6 دعای ابوحمزه ثمالی،‌ دعای افتتاح، دعای عرفه، دعای کمیل،‌دعای مکارم اخلاق و دعای ندبه است؛ مجموعه‌ای که همیشه به کار می‌آید و در روزهای پیش رو یعنی در ماه مبارک رمضان بیشتر. دعاهایی که هر یک مستقل در یک کتابچه جای گرفته‌اند و نویسنده ابتدا توضیحی در مقدمه کتاب درباره آن دعا می‌دهد و بعد می‌رود سراغ متن اصلی کتاب.

 

او در مقدمه نوشته است:

«من در این مجموعه با اعتقاد به اینکه دعا مانند نماز یا قرآن نیست که الزام یا توصیه خاصی بر عربی خواندن آن شده باشد،‌ سعی کرده‌ام مفهوم دعاهای وارده از اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام را با عنوان برداشتی آزاد از آنها و نه ترجمه تحت اللفظی برای دوستان و جوانان عزیز بنویسم تا مفاهیم اصل دعا بیشتر درک شود و حس شیرین نیایش در کام دلهای مشتاقان بیشتر چشیده شود...»

در این مجموعه متن عربی دعا در یک صفحه و در صفحه مقابل معنای آن آمده است؛ معنایی که می‌توان آن را به تنهایی خواند یا با متن عربی آن را تطبیق داد. صفحه آرایی کتاب هم بسیار جذاب و خوب است. در هر صفحه چند خط با فاصله مناسب جملات آمده اند و متن فارسی نیز با پررنگ کردن بعضی کلمه ها یا عبارت ها یا تغییر در قلم نوشتار یا نوع نوشتار جذابیت های بصری برای مخاطب ایجاد کرده است که خود متن هم برای خواننده خسته کننده نباشد و کلمات با ارائه متفاوتشان به مخاطب پیام دهند.

این مجموعه با قیمت 11هزار تومان توسط انتشارات تارونه منتشر شده است و علاقه مندان برای تهیه این مجموعه ارزشمند و پر کار برد می‌توانند با شماره تلفن10-77131808تماس بگیرند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.