مصاحبه با مداحان و شاعران اهلبیت علیهما السلام و زندگی نامه و اخبار مربوط به آنها و نشر مسائل دینی

هرچه که در مورد مداحان و شاعران و مسائل دینی میخواهید بدانید - در مورد مداحان ، شاعران ،سخنرانان ، هیئات و مسائل مربوط به دین و تشیع

مصاحبه با مداحان و شاعران اهلبیت علیهما السلام و زندگی نامه و اخبار مربوط به آنها و نشر مسائل دینی

هرچه که در مورد مداحان و شاعران و مسائل دینی میخواهید بدانید - در مورد مداحان ، شاعران ،سخنرانان ، هیئات و مسائل مربوط به دین و تشیع

حجت الاسلام محمودی: حفظ ایمان در دوران غیبت سخت است/ سخنان امیرالمؤمنین درباره آخر الزمان

زمانی بر مردم می رسد که ضربه شمشیر بر بدن انسان مؤمن بسیار آسان تر از در آوردن یک درهم مال حلال است. کسانی که رشوه می گیرند از کسانی که رشوه می دهند خیلی بیشتر می شود.

 

 

*بر حسب روایات بسیاری که در کتب روایی ما بیان شده، در عصر غیبت صاحب الامر و الزمان به واسطه فتنه های زیاد و آزمایش های شدیدی که برای افراد در آن عصر پیش می آید حفظ دین و حفظ عقاید انسان ها بسیار دشوار می شود. از بوته این امتحانات و ابتلائاتی که در این عصر و زمان برای انسان ها پیش می آید کسانی موفق خارج می شود که در محبت خودشان و در پذیرش ولایت معصومین(ع) صابر و شکیبا باشند و در مسیر مستقیم بتوانند خودشان، ذهنشان، اعتقاداتشان و باورهایشان را حفظ کنند. طبق روایات در عصر غیبت گمراهی ها و انحراف از حق بسیار زیاد می شود. شبهه افکنی ها بسیار زیاد می شود. مردم را با این شبهه ها سرگردان و متحیر می کنند. مردم نمی دانند حق کدام است و کدام باطل است. به اسم اسلام شهبه افکنی می کنند و بدعت می گذارند. نمی دانند کسی که شبهه ایجاد می کند راست می گوید یا این که دروغ می گوید؟

*طبق روایت بیان شده است که در این عصر و زمان انسان مؤمن صبح که از منزل خارج می شود مؤمن است ولی شب که به منزل برمی گردد یا کافر است یا منافق. بر می گردد منزل و پوسته اسلام را دارد و مسلمان است و شهادتین بر زبان جاری کرده است ولی آن ذات اسلام و باطن اسلام که اطاعت از پروردگار است و آن ثابت قدم بودن در عقاید حقه خودش را ندارد. امواج این ابطلائات و امتحانات در زمان غیبت تزلزل در عقاید ایجاد می کند. طوری که انسان ها واجبات خود را انجام می دهند و بعضاً محرماتشان را ترک می کنند ولی در عقایدشان که زیر بنای عمل انسان می باشد، تزلزل ایجاد می شود. نماز و روزه و حج بر پایه این عقاید صحیح است و اگر در این عقاید تزلزل ایجاد شد تمام اعمال صوری است و اثری که باید بگذارد را نمی گذارد. الان به اسم مسلمانی در بعضی از مناطق سر از بدن دیگران جدا می کنند. در عصر غیبت تحیر، شبهه افکنی ، تزلزل در عقاید در افرادی که ظاهرالصلاح هستند زیاد می شود.

*وجود مقدس امیرالمؤمنین شرایط آن عصر را برای مردم زمان خودش بیان می کند این هشدار را به ما داده است. ایشان می فرماید: زمانی بر مردم می رسد که ضربه شمشیر بر بدن انسان مؤمن بسیار آسان تر از در آوردن یک درهم مال حلال است. کسانی که رشوه می گیرند از کسانی که رشوه می دهند خیلی بیشتر می شود. روزگاری می شود که بدون خوردن شراب مردم مست وفور نعمت هستند. این قدر زیاد می خورند و می پوشند و تفریح می کنند که از بحث اصلی که بیان حقه است باز می مانند. در آن زمان مردم قسم می خوردند بدون این که اضطراری باشد.و دروغ می گویند در صورتی که احتیاجی به دروغ نیست. این زمان این قدر بلا انسان را اذیت می کند که بیشتر از گذاشتن پالان بر روی شتری که کوهان دارد و حیوان را اذیت می کند، بیشتر است. چقدر دوران رنج و اندوه مردم زیاد است و امید مردم به نجات طولانی است. این پیشگویی امیرالمؤمنین برای زمانی است که امام در بین مردم نیست. اگر انسان محکم عقاید خودش را نگه ندارد و ملتزم به الله نباشد در گرداب این شبهه افکنی ها و مفاسد از بین می رود.

*ثانیا بر مبنای روایات معصومین است که کسانی که در این عصر و زمان ثابت قدم بمانند و نلغزند و منتظر واقعی بمانند، اهل بیت آنها را مدح کردند و ستودند و پاداش های آن ها را بیان کردند. خداوند در سوره بقره وصف می کند که پرهیزگاران و متقین کسانی هستند که به غیب ایمان دارند. از مصادیق بارز ایمان به غیب طبق بسیاری روایات کسانی هستند که در زمان غیبت حضرت مهدی(ع) زندگی می کنند و ایشان را نمی بینند ولی ایمان به غیب دارند.

*امام صادق(ع) می فرماید که متقیان همان شیعیان اهل بیت هستند و کتاب خدا برای متقین وسیله هدایت است. خداوند در روز قیامت استیلای برعرش دارد. قرآن وسیله هدایت کسانی است که وصل به اهل بیت هستند.

*کسانی که در عصر غیبت زندگی می کنند از تمام مردم زمان ها افضل هستند چون خدا عقولی به مردم این زمان داده است که غیبت صاحبشان را به منزله مشاهده صاحب می بیینند و امام معصوم را حاضر می بینند.

*سومین نکته دعاهای رسیده از معصومین است که می فرمایند که برای رفع بلا و نجات از شبهه افکنی ها خواندن دعاها اثر بخش است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.