مصاحبه با مداحان و شاعران اهلبیت علیهما السلام و زندگی نامه و اخبار مربوط به آنها و نشر مسائل دینی

هرچه که در مورد مداحان و شاعران و مسائل دینی میخواهید بدانید - در مورد مداحان ، شاعران ،سخنرانان ، هیئات و مسائل مربوط به دین و تشیع

مصاحبه با مداحان و شاعران اهلبیت علیهما السلام و زندگی نامه و اخبار مربوط به آنها و نشر مسائل دینی

هرچه که در مورد مداحان و شاعران و مسائل دینی میخواهید بدانید - در مورد مداحان ، شاعران ،سخنرانان ، هیئات و مسائل مربوط به دین و تشیع

گفت وگو با حاج محمدرضاطاهری و پسرش قسمت دوم

 دای خوش موهبت الهی است، پارتی‌بازی ندارد!
امثال حسین طاهری و محمد حسین حدادیان با تمام وجودشان پای کار آمده‌اند و درست نیست که بخواهیم با حرف‌های حاشیه‌ای، به این بچه‌ها هجمه کنیم...

به نقل از عقیق: پس از انتشار گفت‌وگوی عقیق با حسین طاهری، برخی از کاربران سایت‌های اینترنتی با انتقاد از مداح شدن فرزندان ذاکران شناخته شده اهل بیت(علیهم السلام) مانند حسین طاهری و محمد حسین حدادیان، این موضوع را به حاشیه راندند. عقیق برای احترام به دیدگاه همه مخاطبان، آن بخش از نظرات که حاوی توهین نبود را منتشر کرد.

با این حال حاج محمد رضا طاهری، مداح با اخلاص اهل بیت و پدر حسین طاهری در پاسخ به منتقدان توضیحی به عقیق دادند که می‌توانید در ادامه بخوانید:

 
صدای خوش موهبت الهی است، پارتی‌بازی ندارد!
امثال حسین طاهری و محمد حسین حدادیان با تمام وجودشان پای کار آمده‌اند و درست نیست که بخواهیم با حرف‌های حاشیه‌ای، به این بچه‌ها هجمه کنیم...

به نقل از عقیق: پس از انتشار گفت‌وگوی عقیق با حسین طاهری، برخی از کاربران سایت‌های اینترنتی با انتقاد از مداح شدن فرزندان ذاکران شناخته شده اهل بیت(علیهم السلام) مانند حسین طاهری و محمد حسین حدادیان، این موضوع را به حاشیه راندند. عقیق برای احترام به دیدگاه همه مخاطبان، آن بخش از نظرات که حاوی توهین نبود را منتشر کرد.

با این حال حاج محمد رضا طاهری، مداح با اخلاص اهل بیت و پدر حسین طاهری در پاسخ به منتقدان توضیحی به عقیق دادند که می‌توانید در ادامه بخوانید:

 

آنهایی که می‌گویند امثال حسین طاهری و محمد حسین حدادیان با حمایت پدرانشان مداح شدند، متاسفانه به نکاتی دقت ندارند. اول از همه باید این مساله را در نظر بگیریم که مگر فرزند چند نفر از مداحان بزرگوار کشور راه پدر را دنبال کرده‌اند؟ امروز بسیاری از فرزندان دوستان ما سعی دارند از روش‌های دیگر به دستگاه سیدالشهدا خدمت کنند. پس این حرف غلط است که مداحان فرزند خود را مداح می‌کنند. من از برادران خودم مثال می‌زنم که اساتید بنده هستند، آقازاده‌های این بزرگواران به سمت مداحی نرفتند و خدا را شکر در زمینه‌های دیگر که استعداد و توانمندی دارند، موفق هستند.

یکی از نکته‌هایی که در بحث ستایشگری اهل بیت بسیار مهم است و در فرمایشات مقام معظم رهبری نیز وجود داشت، این است که مداح باید صدای خوش داشته باشد. صدای خوش هم یک موهبت الهی است که برخی دارند و برخی نه. اینکه دیگر پارتی‌بازی ما نیست، پارتی‌بازی خداست! حسین طاهری این موهبت الهی را دارد و از سوی دیگر با پشتکار و انگیزه بسیار بالا در این حوزه فعالیت دارد. با شاعران و مداحان مختلف در تعامل است و سعی می‌کند هر قدمی که بر می‌دارد با کسب اجازه از بزرگ‌ترها باشد.  گاهی اوقات شبانه روزش در هیات سپری می‌شود تا در دستگاه سیدالشهدا نوکری کند، این طور هم نیست که بگوید من مداحم و کار دیگری نمی‌کنم.

چند شب پیش که به خانه آمد، دیدم تمام وجودش رنگی شده، فهمیدم که در حال رنگ زدن حسینیه هستند. این انگیزه، علاقه و پشت‌کار قطعا باعث پیشرفت افراد می‌شود. او در کارش کم نگذاشته و به لطف اهل بیت موفق بوده است.

 

من به عنوان یک پدر قطعا وظیفه خودم می‌دانم که استعداد فرزندم را کشف و او را برای رسیدن به هدفش کمک کنم، اما نزدیکان من خوب می‌دانند این فرصتی که برای حسین در مجالس بنده مهیا شد، برای بسیاری از جوانان دیگر حتی بیشتر از حسین فراهم بوده و هست. اگر در ماه رمضان امسال حسین ما 10 شب خواند، 20 شب دیگر میکروفن در اختیار مداحان جوانی بود که بسیاری از آنها مانند پسر خودم در مرحله آزمون و خطا هستند. اتفاقا گاهی اوقات من مانع فعالیت‌های حسین می‌شوم و نمی‌گذارم برخی از مجالس را برود. هیئت رزمندگان اسلام از او دعوت کرد تا مجلسی داشته باشد، ولی من مانع شدم چون فعلا  این موضوع را به صلاح حسین نمی‌دیدم.

شبکه‌های مختلف تلویزیونی بارها دعوت کردند تا حسین همراه من به برنامه‌شان بیاید، ولی نپذیرفتم، چون معتقدم باید به صورت طبیعی و تدریجی پیشرفت کند. نظارت‌ سفت و سخت به کار او دارم که شاید برای یک مداح جوان محدودیت شدید ایجاد کند، اما حسین دلسرد نمی‌شود. حتی گاهی اوقات که اشتباهی کرده، مثلا شعر یا سبک نادرستی خوانده، در جمع با او برخورد کرده‌ام، اما او انگیزه‌هایش را از دست نداده.

در پایان باید بگویم که امثال حسین طاهری و محمد حسین حدادیان با تمام وجودشان پای کار آمده‌اند و درست نیست که بخواهیم با حرف‌های حاشیه‌ای، به این بچه‌ها هجمه کنیم. برخی از حرف‌هایی که گاهی اوقات شنیده می‌شود یا ریشه در حسادت دارد یا بی‌اطلاعی. ما معتقدیم که هیچ کس لیاقت مداحی آل‌الله را ندارد، مگر آنکه مهر نوکری‌اش را حضرت صدیقه طاهره(س) بزند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.