مصاحبه با مداحان و شاعران اهلبیت علیهما السلام و زندگی نامه و اخبار مربوط به آنها و نشر مسائل دینی

هرچه که در مورد مداحان و شاعران و مسائل دینی میخواهید بدانید - در مورد مداحان ، شاعران ،سخنرانان ، هیئات و مسائل مربوط به دین و تشیع

مصاحبه با مداحان و شاعران اهلبیت علیهما السلام و زندگی نامه و اخبار مربوط به آنها و نشر مسائل دینی

هرچه که در مورد مداحان و شاعران و مسائل دینی میخواهید بدانید - در مورد مداحان ، شاعران ،سخنرانان ، هیئات و مسائل مربوط به دین و تشیع

گاهی امیدمان به پول توی جیبمان بیشتر از خداست/ اهل بیت زیر دین کسی نمی مانند

امیدم به رفیقم بیشتر است، امیدم به پارتی ام بیشتر از خداست.اما زمانی که گره به کار می افتد با پول و رفیق و پارتی هم گره از کار باز نمی شود...


 

_ گه گاهی دستی به نهج البلاغه ببریم و جملاتی را بخوانیم تا به صفاتی برسیم. یکی از مقامات امیرالمؤمنین مقام موعظه است. شاید بتوان ادعا کرد که بعد از پیامبر احدی نظیر امیرالمؤمنین موعظه های نافذ نداشت منتها برای دلهای آماده.

_ حضرت در خطبه متقین 150 مورد از صفات متقین را ذکر می کند که به نظر من این خطبه شرح حال خود امیرالمؤمنین است.چون امیرالمؤمنین امام متقین است. وقتی امیرالمؤمنین صفات متقین را ذکر می کند، اوج همه این صفات خود علی است.

_ حضرت علی(ع) می فرماید این گونه مواعظ نافذ بر دلهای آماده اثر می گذارد. علی صاحب نفس است.نفس ایشان به هر کس بخورد اگر قابلیت داشته باشد عوض می شود حتی یک سخن او.

_ به خدا قسم اگر کسی برای اهل بیت کاری انجام بدهد، قدمی بردارد،هزینه ای بکند، آبرو خرج کند،پول خرج کند، وقت بگذارد،همین جا از دینش در میایند و زیر دین کسی  نمی مانند. ایشان آقایند و خیلی کریم هستند. یک سلام به ایشان می کنیم می گویند که به گردن من حق دارد.

_ تأثیر گذاری موعظه دو چیز می خواهد یکی فاعل در فاعلیتش و قابل در قابلیتش. اگر من و شما نخواهیم و آمادگی هم نداشته باشیم، امام زمان هم در گوشمان موعظه کند، تأثیری ندارد.

_ حضرت علی(ع) که در حکمت 82 نهج البلاغه می فرمایند که من پنج سفارش به شما دارم که اگر برای تحقق این سفارشات زحمت بکشید جا دارد. اولین سفارش من به شما این است که در عمرتان سعی کنید به غیر از پروردگارتان امید نبندید. امیدتان فقط به خدا باشد و بس. آن خدایی که عین قدرت، عین علم، عین حکمت، عین محبت، عین رحمت است و به آن خدایی که ضعف ندارد، جهل ندارد، کینه ندارد تکیه کنید. امیدتان به این خدا باشد.

_ اما امید من نوعی به پول توی جیبم بیشتر از خداست، امیدم به رفیقم بیشتر است، امیدم به پارتی ام بیشتر از خداست.اما زمانی که گره به کار می افتد با پول و رفیق و پارتی هم گره از کار باز نمی شود. امام سجاد در دعای هفتم آدرس یک دستگیری را می دهند که ای خدایی که در عالم تو دست گره گشایی هستی.

_ وقتی امید آدم به خدا باشد، قوت قلب پیدا می کند، توکل پیدا می کند، خداوند چشم دلش را باز می کند که دست خدا را در عالم ببینیم. که هر چه گره کور هم وجود داشته باشد باز می کند. هر بیماری که پزشکان از درمان ناامید شده باشند او شفا می دهد، او که نه حتی اسمش هم شفا دهنده است. ذکر و یاد خدا شفا است دیگر خودش بماند.

_ خدایا توفیق تحقق این که در زندگی تو را بشناسیم و تکیه ما فقط بر تو باشد به ما عنایت بفرما.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.