مصاحبه با مداحان و شاعران اهلبیت علیهما السلام و زندگی نامه و اخبار مربوط به آنها و نشر مسائل دینی

هرچه که در مورد مداحان و شاعران و مسائل دینی میخواهید بدانید - در مورد مداحان ، شاعران ،سخنرانان ، هیئات و مسائل مربوط به دین و تشیع

مصاحبه با مداحان و شاعران اهلبیت علیهما السلام و زندگی نامه و اخبار مربوط به آنها و نشر مسائل دینی

هرچه که در مورد مداحان و شاعران و مسائل دینی میخواهید بدانید - در مورد مداحان ، شاعران ،سخنرانان ، هیئات و مسائل مربوط به دین و تشیع

تفکر اهل دنیا و آخرت در خصوص زندگی دنیوی و اخروی

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) گفت: اهل دنیا آخرت را نسیه و دنیا را نقد می‌دانند اما اهل آخرت هر دو را نقد به حساب می‌آورند.


  آیت‌الله محمدتقی مصباح‌یزدی جمعه شب در سلسله جلسات درس اخلاق که در دفتر رهبر معظم انقلاب در قم برگزار شد، با اشاره به بی‌توجهی برخی افراد به آخرت اظهار کرد: تا زمانی که انسان به دنیا و خوشی‌های آن توجه کند از آخرت غافل می‌ماند.

وی مقایسه دنیا و آخرت را با عنوان نقد و نسیه تعریف کرد و گفت: عده‌ای تنها به دنیا و آرزوهای دنیوی توجه دارند و زمانی که به آخر خط می‌رسند به یاد آخرت، توبه و انجام کارهای خیر می‌افتند و با کمک‌های مالی به نیازمندان و حضور در اماکن مقدس به دنبال جبران گذشته می‌افتند که این موضوع تا پیش از انقلاب مرسوم بود.

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری افزود: عده‌ای معتقدند تا زمانی که نقد هست نباید به نسیه توجه کرد و تا زمانی که خوشی‌های دنیا وجود دارد باید از آن‌ها بهره برد و هنگامی که عمری گذشت می‌توان به یاد آخرت و اعمال نیکو افتاد.

مصباح‌یزدی بیان کرد: برخی اعتقادی به آخرت ندارند و دغدغه خود را در دنیا می‌بینند و این افراد دنیا را نقد و آخرت را نسیه حساب می‌کنند.

وی به اهل آخرت اشاره و خاطرنشان کرد: اینها کسانی هستند که دنیا و آخرت را نقد می‌دانند و معتقدند دنیا و آخرت واقعیت دارد و هر آنچه در این دنیا کاشت شود در آخرت برداشت می‌شود.

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: عده‌ای برای رسیدن به هدف نهایی خود تلاش بسیار می‌کنند و به نتیجه کار خود ایمان دارند برای نمونه کسانی که مطالعه کرده و درس می‌خوانند به آینده روشن خود اعتقاد دارند و می‌دانند نتیجه تلاش‌های خود را خواهند دید.

مصباح یزدی گفت: کسانی که ایمانشان ضعیف است زندگی خود را صرف دنیا و خوشی‌های آن می‌کنند و رسیدن به خواسته‌های دنیوی برایشان مهم است.

وی با بیان اینکه مدار و محور فکری همه ما مسائل دنیوی است تصریح کرد: برای ما دنیا و آخرت دو مقوله جداگانه است و معتقدیم هر آنچه در این دنیا انجام می‌دهیم نتیجه‌اش را در همین مکان می‌بینیم و به آخرت توجهی نداریم.

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری افزود: نگاهمان به دنیا به گونه‌ای است که همه چیز در این دنیا تمام می‌شود و زمان برداشتی وجود ندارد.

مصباح یزدی با اشاره به اینکه دنیا محل کاشت و آخرت نیز محل برداشت است، گفت: آخرت دنباله دنیا است و اینها دو مقوله جداگانه نیستند. زندگی از روز تولد آغاز شده و نقطه پایانی ندارد و همه اعمالمان در دنیا نتیجه‌ای در آخرت دارد.

وی با اشاره به اینکه اهل آخرت دنیا را یک فرایند می‌دانند، گفت: این افراد دنیا را خطی می‌دانند که پایانی ندارد زیرا بخشی را در دنیا با اختیار طی می‌کنند و نتیجه‌اش را در آخرت می‌بینند.

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری به برخی روایات مبنی بر وجود جهنم و بهشت اشاره و بیان کرد: حدیث معراج نمونه بارز آن است که پیامبر (ص)شاهد حضور افراد در جهنم و بهشت بودند و این روایت و هزاران حدیث و روایت دیگر نشان دهنده وجود بهشت و جهنم است.

مصباح یزدی به کوتاهی انسان نسبت به آخرت اشاره کرد و گفت: به قدری به امور دنیوی مشغول هستیم که توجهی به آخرت نداریم.

وی تصریح کرد: برای رسیدن به سعادت باید راه و روش‌ خود را تغییر دهیم و فکر لذات دنیوی، مقام و پست نباشیم و اگر هم فعالیتی در دنیا انجام می‌دهیم باید برای خدا و در راه او باشد.

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری به پذیرش خلافت توسط امام علی (ع) اشاره و تصریح کرد: ایشان خلافت را تنها برای احقاق حق مظلوم پذیرفتند و آن را خواست خدا می‌دانستند.

مصباح یزدی به حضور عده‌ای که در حال حاضر برای خدا فعالیت می‌کنند اشاره و بیان کرد: هنوز هم کسانی هستند که برای اطاعت از خدا فعالیت می‌کنند و امیدواریم بتوانیم شاکر و قدردان این افراد باشیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.