مصاحبه با مداحان و شاعران اهلبیت علیهما السلام و زندگی نامه و اخبار مربوط به آنها و نشر مسائل دینی

هرچه که در مورد مداحان و شاعران و مسائل دینی میخواهید بدانید - در مورد مداحان ، شاعران ،سخنرانان ، هیئات و مسائل مربوط به دین و تشیع

مصاحبه با مداحان و شاعران اهلبیت علیهما السلام و زندگی نامه و اخبار مربوط به آنها و نشر مسائل دینی

هرچه که در مورد مداحان و شاعران و مسائل دینی میخواهید بدانید - در مورد مداحان ، شاعران ،سخنرانان ، هیئات و مسائل مربوط به دین و تشیع

یا امیرالمومنین(ع) ما را از بی ادبی‌ها دور کن/ در غزه ناجوانمردانه باکودکان می‌جنگند و نسل کشی راه می‌اندازند

ادب برتر مگر با چیزی غیر از ممارست به دست می‌آید. از امیرالمومنین(ع) بهترین چیزها را بخواهیم. بگوییم یا امیرالمومنین(ع) ما را از بی ادبی‌ها دور کن و آن ادب والایی را که از شما بر می‌آید به من عطا کن.

 اللَّهُمَّ ارْزُقْنِی عَقْلاً کَامِلاً " بدانید در زمان ظهور حضرت مهدی علیه السلام عقلها کامل می‌شود. نکته بعدی " لُبّاً رَاجِحاً " نعمت عقل ممتاز وخردافزون برهوای نفس که در قرآن هم باعنوان " أُوْلُوا الْأَلْبَابِ" زیاد شنیدیم .

اگر قصد مسیر، امیرالمومنین(ع) باشد فقط مغز کار آمد نیست چراکه انسان‌های اولوا الالباب زبانشان پشت مغزشان است یعنی اول می‌سنجند و بررسی می‌کنند، لب ومغز موضوع را درک می‌کنندسپس لب می‌گشایندبه سخن گفتن مثل کسانی که همینطوری حرف می‌زنند نیستند.کسی که عقل کامل و لب راجح ( فکر ممتاز ) دارد زندگی خوبی دارد و از اول هم دقت دارد نه گرفتار افراط است نه تفریط !

" قَلْبا زَکِیّا " در کنار عقل کامل و فکر ممتاز اگر قلب پاک و پاک شده باشد دیگر از در خانه اهل بیت علیهم السلام جای دیگری نمی‌رود و در چهارمین نکته می‌فرماید " عَمَلاً کَثِیراً " یعنی طاقت و ظرف وجودی برای تحمل این رزقی که به من عطا کردی رانیز روزی ام کن.بعضی‌ها با یک ماه رمضان چنان سیراب می‌شوند که صبح عید فطر بعد از نماز هر چه جمع کرده اند از دست می‌دهند بعد هم گردن جامعه می‌گذارند، در حالی که در همین جامعه مومنین خدا دارند زندگی می‌کنند ومواظبت از خودش می‌کند ، عمل کثیر باید صحیح باشد تا " أَدَباً بَارِعاً " نصیبمان شود.

 ادب برتر مگر با چیزی غیر از ممارست به دست می‌آید. از امیرالمومنین(ع) بهترین چیزها را بخواهیم. بگوییم یا امیرالمومنین(ع) ما را از بی ادبی‌ها دور کن و آن ادب والایی را که از شما بر می‌آید به من عطا کن. بدون ادب انسان به جایی نمی‌رسد، ادب را باید از اهل بیت(ع) گرفت چرا که آنها ادب را از خدا آموختند ماه رمضان تمام شد و ما صاحب سفره را نشناختیم .

عقلی که برعلیه انسان باشد می بینیم در"غزه" ناجوانمردانه باکودکان می‌جنگد و نسل کشی راه می‌اندازد

درپایان زیارت چهارم امیرالمومنین علیه السلام می‌خوانیم:

"و اجْعَلْ ذَلِکَ کُلَّهُ لِی وَ لا تَجْعَلْهُ عَلَیَّ "

" همه اینها را به سود من قرار ده‏ نه بر زیانم "

خیلی زیبا ست توجه کنید می‌گوید: اینها (عقل کامل،خردممتاز و...) را بر زیان من قرار مده مگر عقل کامل بر علیه انسان می‌شود؟ مگر ادب وعقل بر علیه انسان می‌شود؟ بله عقل دارد که موشک می‌سازد بر سر مردم غزه می‌ریزد به شکلی ناجوانمردانه با کودکان می‌جنگند و نسل کشی راه می‌اندازند و در این کار پشتکار دارند ، در روایات می‌گوید اینها برای نابودی خود گرفتار مکر خدا هستند. خب برای دشمنان خدا به این گونه است که دشمنی با خلق خدا دارند و برای مومنین، عُجب در اعمال پدیدار می‌شود فخر فروشی و تکبر به سراغ شخص می‌آید اگر دیدی بعد از لیله القدر هنوز در مسیر قدر قرار داری خوش به حالت و الاممکن است مصداق "  تَجْعَلْهُ عَلَیَّ " ( بر علیه من ) شده باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.