مصاحبه با مداحان و شاعران اهلبیت علیهما السلام و زندگی نامه و اخبار مربوط به آنها و نشر مسائل دینی

هرچه که در مورد مداحان و شاعران و مسائل دینی میخواهید بدانید - در مورد مداحان ، شاعران ،سخنرانان ، هیئات و مسائل مربوط به دین و تشیع

مصاحبه با مداحان و شاعران اهلبیت علیهما السلام و زندگی نامه و اخبار مربوط به آنها و نشر مسائل دینی

هرچه که در مورد مداحان و شاعران و مسائل دینی میخواهید بدانید - در مورد مداحان ، شاعران ،سخنرانان ، هیئات و مسائل مربوط به دین و تشیع

شاخص اصلی امام شافعی علاقه به امیرالمومنین(ع) بود

نماینده ولی‎فقیه در استان کردستان گفت: شاخص اصلی امام شافعی علاقه به اهل بیت علیهم‌السلام به ویژه امیرالمومنین(ع) بود.

 حجت‌الاسلام سیدمحمد حسینی‎شاهرودی ظهر امروز در آیین آغاز به کار دبیرخانه کنگره بین‌المللی امام شافعی که در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: براساس کتاب‌هایی که از امام شافعی وجود دارد ایشان عاشق امام علی(ع) بوده‌اند و از مطالب ایشان کاملا پیداست.

وی بیان کرد: امام شافعی همچنین در مورد امام حسین(ع) نیز گفته‌اند که عزای ایشان من را پیر نموده و اگر عزا گناه است من از این عزاداری توبه نخواهم کرد.

وی با اشاره به اینکه امروزه 350 میلیون نفر در دنیا تابع امام شافعی هستند، افزود: ارج نهادن این امام بزرگوار وظیفه همه ماست و باید تا جایی که می‌توان شخصیت ایشان را تکریم کرد.

نماینده ولی‎فقیه در استان کردستان خاطرنشان کرد: این کنگره می‌تواند زمینه‌ساز ایجاد کار علمی بزرگی در فضای معنوی باشد و پرداختن به مذهب امام شافعی با ورود بزرگان اهل تسنن و پیرو مذهب این امام بزرگوار امری ستودنی است.

حسینی‎شاهرودی بیان کرد: باید در جلسات بعدای این کنگره از علمای پیرو امام شافعی سایر استان‌های کشور دعوت به عمل آید تا از اطلاعات این بزرگواران نیز در این زمینه بهره ببریم.

به گفته وی، امروز در بستر اهل سنت افکاری وارد شده که همگی از توطئه دشمنان است چراکه واقعیت قضیه را نشان نمی‌دهند و اهل سنت را بدنام کرده‌اند.

نماینده ولی‎فقیه در استان کردستان اضافه کرد: باید جلوی سنگ‌اندازی دشمنان و ایجاد توطئه بین مذهب تسنن را بگیریم چراکه مذهب امام شافعی به مذهب اهل بیت نزدیک است به گونه‌ای که مرحوم شیخ طوسی کتاب‌های امام شافعی را نقد و استفاده کرده‌اند.

حسینی‎شاهرودی همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای رمضان کردستان ماموستا شیخ‌الاسلام و ماموستا عالی بیان کرد: بزرگترین جرم ماموستا عالی این بود که مذهب شافعی را به مذهب شیعه نزدیک می‌دانستند در حالی که دشمنان باید بدانند که امام شافعی محب اهل بیت بودند و تقریب مذاهب به معنای تقریب فکر و ذهن باید به خوبی تبلور یابد.

وی برگزاری کنگره بین‌المللی امام شافعی را گام مهمی برای نزدیکی تقریب مذاهب دانست و امیدواریم شاهد ثمرات و برکات این کنگره نه تنها در جهان اسلام بلکه در سراسر دنیا باشیم.

نماینده ولی‎فقیه در استان کردستان همچنین در ابتدای سخنان خود با تبریک هفتاد و پنجمین سالگرد ولادت رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای اضافه کرد: معظم‌له پرچمدار مذاهب جهان اسلام هستند و فرموده‌اند که برای ما اهل سنت و شیعه فرقی ندارد و همه باید با هم وحدت داشته باشند.

حسینی‎شاهرودی در پایان سخنان خود اضافه کرد: رهبر انقلاب با اشاره به اینکه از فلسطین دفاع می‌کنیم و علیه اسرائیل می‌جنگیم و از غزه نیز دفاع می‌کنیم و مدافع مردم غزه هستیم، فرموده‌اند از کسی ترسی نداریم و وحدت خود را همچنان حفظ خواهیم کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.