مصاحبه با مداحان و شاعران اهلبیت علیهما السلام و زندگی نامه و اخبار مربوط به آنها و نشر مسائل دینی

هرچه که در مورد مداحان و شاعران و مسائل دینی میخواهید بدانید - در مورد مداحان ، شاعران ،سخنرانان ، هیئات و مسائل مربوط به دین و تشیع

مصاحبه با مداحان و شاعران اهلبیت علیهما السلام و زندگی نامه و اخبار مربوط به آنها و نشر مسائل دینی

هرچه که در مورد مداحان و شاعران و مسائل دینی میخواهید بدانید - در مورد مداحان ، شاعران ،سخنرانان ، هیئات و مسائل مربوط به دین و تشیع

حلم و بردباری در زندگی امام حسن مجتبی(ع) موج می‌زد

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه با اشاره به اینکه حلم و بردباری در زندگی امام حسن مجتبی(ع) موج می‌زد گفت: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های ائمه اطهار این است که علم و حلم دارند.


  حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی ظهر امروز در جمع زائران و نمازگزاران حرم مطهر حضرت معصومه(س) با بیان اینکه روایاتی که از مدح و ثنای رسول خدا درباره حضرت امام حسن(ع)‌ آمده سه دسته است گفت: دسته نخست آیات و روایاتی است که ایشان را در بین همه اهل بیت(ع) تعریف می‌کند.

وی افزود: دسته دوم روایاتی است که امام حسن(ع) و امام حسین(ع) را مورد تفقد خویش قرار می‌دادند؛ پیامبر گرامی اسلام درباره ایشان فرمودند که حسن و حسین سید جوانان بهشت هستند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه دسته سوم روایاتی است که مخصوص امام حسن(ع) است تصریح کرد: ایشان درباره حضرت امام حسن فرمودند که او حجت خدا و نور چشم من است. رسول خدا(ص) همچنین در روایتی که در امالی شیخ صدوق آمده به مصیبت امام حسن(ع) هم اشاره کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از گرفتاری‌های ما در جامعه امروز ناشی از خشم و عصبانیت است گفت: بسیاری از این مشکلات با حلم و بردباری حل می‌شود.

رفیعی با اشاره به اینکه حلم در چند محل مورد استفاده قرار می‌گیرد تصریح کرد: محل نخست اینکه فرد تا زمانی عزیز باشد ولی ذلیل شود؛ به طول مثال اگر مسئولی را کنار گذاشتند حلم داشته و غوغا نکند و همه را به چالش نکشد.

وی اظهار کرد: جایی که انسان راست می‌گوید ولی متهم به دروغ‌گویی می‌شود، جایی که می‌خواهد از حقی دفاع کند ولی حرف او را گوش نمی‌دهند و در جایی اتهام نامربوط به او زده می‌شود محل حلم است.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه با اشاره به ضرورت توجه به مسئله امر به معروف گفت: حرف خدا بر حرف همه مقدم است و باید کلام خدا و دستور خدا را اجرا کرد البته باید نحوه امر به معروف و نهی از منکر نیز به شکل صحیح باشد تا اثرگذاری لازم حاصل شود.

وی با اشاره به اینکه حلم و بردباری در زندگی امام حسن مجتبی(ع) موج می‌زد تاکید کرد: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های ائمه اطهار این است که علم و حلم دارند.

رفیعی بیان کرد: اگر حلم در جامعه ما جاری شود بسیاری از مشکلات، گرفتاری‌ها، نزاع‌ها و... کم شده و دادگاه‌ها و کلانتری‌ها خلوت می‌شوند.

وی اضافه کرد: اگر کسی توانست کشتی وجودش را در طوفان دریای خشم و غضب مدیریت کند از حلم بهره‌مند شده است.

استاد حوزه علمیه در پایان تاکید کرد: امیدواریم که خداوند به آبروی کریمه اهل بیت حلم و خویشتن‌داری به ما عنایت‌کرده و حسن خلق و حسن عاقبت به ما مرحمت کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.