مصاحبه با مداحان و شاعران اهلبیت علیهما السلام و زندگی نامه و اخبار مربوط به آنها و نشر مسائل دینی

هرچه که در مورد مداحان و شاعران و مسائل دینی میخواهید بدانید - در مورد مداحان ، شاعران ،سخنرانان ، هیئات و مسائل مربوط به دین و تشیع

مصاحبه با مداحان و شاعران اهلبیت علیهما السلام و زندگی نامه و اخبار مربوط به آنها و نشر مسائل دینی

هرچه که در مورد مداحان و شاعران و مسائل دینی میخواهید بدانید - در مورد مداحان ، شاعران ،سخنرانان ، هیئات و مسائل مربوط به دین و تشیع

تأکید مداوم آیت الله خوشوقت بر ترک گناه

یکی از شاگردان آیت‌الله خوشوقت گفت: ایشان همیشه تاکید می‌کردند که اگر ترک گناه کنید محال است ائمه معصومین(ع) جواب شما را بدهند و شما نشنوید.

  حجت الاسلام و المسلمین باقری در برنامه ضیافت شبکه قرآن و معارف سیما بیان داشت: یک استاد اخلاق و یا یک عالم ربانی که درس اخلاق می‌دهد باید چند ویژگی داشته باشد که این ویژگی‌ها چه در مراجع گذشته و چه مراجع حاضر همیشه مشاهده شده است از اصلی‌ترین ویژگی این‌ افراد این است که هرگز دعوت به خود نمی‌کنند بلکه دعوت به خداوند متعال می‌نمایند.

وی افزود: هم و غم این استادان اخلاق سیره پیامبر(ص)، ائمه و اولیای الهی است این افراد در درس‌های خود از قرآن و عترت استفاده می‌کنند و با هوای نفس خود نیز مخالفت می‌کنند، استاد خوشوقت نیز از جمله این استادان بودند.

شاگرد آیت الله خوشوقت تأکید کرد: ما وقتی به ایشان می‌گفتیم شما فلان مطلب را در جلسه گذشته گفته‌اید بیان می‌کردند من این را نگفته‌ام بلکه این مطلب را خداوند بیان داشته و من کسی نیستم، آیت‌الله خوشوقت معتقد بودند استادی که از خودش چیزی بگوید استاد نیست.

وی اظهار داشت: آقا همیشه می‌گفتند موضوع اصلی قرآن هدایت است و این هدایت را باید از همان اهدناالصراط المستقیمی فهمید که روزی ده بار تکرار می‌کنیم و کلید این صراط نیز در سوره یس است که می‌فرماید و أن اعبدونی هـذا صراط مستقیم یعنی لازم نیست به راه متفاوتی بروی بلکه راه راست در عبادت خداوند متعال است.

وی گفت: آقا همیشه و در تمام 50 سال تدریس همیشه تأکید بر آیه یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُواْ اتَّقُواْ اللّهَ داشتند و تا آخر نیز بر این آیه بسیار تکیه می‌کردند آیه دیگری که بسیار بیان می‌داشتند یا ایها الذین آمنوا اذکروالله ذِکرا کثیرا بود که می‌گفتند جدای از این ‌که انسان نباید به گناه مبتلا نشود باید بسیار هم خدا را یاد کند.

حجت الاسلام باقری تأکید کرد: آقای خوشوفت جلسات ختم صلوات زیادی داشتند که در این جلسات 14000 صلوات ختم می‌شد به این ترتیب که در طول نیم ساعت همه به همراه آقای خوشوقت به صلوات فرستادن می‌پرداختند و هر فردی یک هزار صلوات می فرستاد و نیت صلوات‌ها نیز حل مشکلات مؤمنین بود.

وی بیان داشت: بین ختم صلوات و سخنرانی نیز هربار یک دعا می‌خواندند یک بار زیارت عاشورا، یک بار حدیث کساء و یا هر دعای دیگری و به این ترتیب ارتباط  آقا با ائمه را در بین مردم حفظ می نمودند.

وی افزود: حتی در مشهد نیز ایشان در حرم می‌نشستند و ختم صلوات می‌گرفتند و بعد ختم صلوات نیز 5 دقیقه سخنرانی می‌کردند و باقی جلسه به پرسش و پاسخ می‌گذشت. آقا هفته‌ای سه بار ختم صلوات می‌گرفتند و هرجا هم که برای جلسه ختم صلوات وی را دعوت می‌کردند بی هیچ تکلفی دعوت را می‌پذیرفتند.

وی با بیان این موضوع که تأکید همیشگی آقای خوشوقت بر ترک گناه بوده تصریح کرد:  خدمت حاج آقا می گفتیم آقا ما مشرف شدیم به مشهد چه کنیم می‌گفتند بعد از اذن دخول و خواندن زیارت چند دقیقه در سکوت بنشینید و ببینید که در دلتان چه اتفاقی می‌افتد، آقا همیشه بیان می‌داشتند که اگر ترک گناه کنید محال است که معصومین(ع) جواب شما را بدهند و شما متوجه نشوید.

وی ادامه داد: آقای خوشوقت بیان بسیار ساده و روانی داشتند به همین دلیل کسانی که پای منبر ایشان می‌آمدند از همه قشر و همه سنی بودند، ایشان مسجد امام حسن مجتبی(ع) واقع در خیابان شریعتی تهران را پایگاه خود قرار داده بود، خادم قدیمی مسجد می‌گفت اوایل در روز تاسوعا و عاشورا تعدادی که در مسجد حاضر می‌شدند به اندازه انگشتان دست هم نمی‌شد اما با حضور آقا رفته رفته طوری شده بود که تمام طبقات کاملا پر می‌شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: آقا در سال 91 سفری به کربلا داشتند و ما نیز در نجف و کربلا همراه ایشان بودیم، شب جمعه که به زیارت امام حسین(ع) رفتیم در حرم دعای کمیل برگزار کردند و آقا آنجا آن چنان گریه می‌کرد که من واقعا ترسیدم که مبادا حالشان بد شود وقتی دعا تمام شد و مداح داشت از حرم بیرون می‌آمد آقای خوشوقت به او گفت برای ما باید روضه بخوانی خانم‌ها نیز روضه جدید می‌خواهند و بعد دوباره با درخواست ایشان مداح شروع به روضه خواندن کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.