مصاحبه با مداحان و شاعران اهلبیت علیهما السلام و زندگی نامه و اخبار مربوط به آنها و نشر مسائل دینی

هرچه که در مورد مداحان و شاعران و مسائل دینی میخواهید بدانید - در مورد مداحان ، شاعران ،سخنرانان ، هیئات و مسائل مربوط به دین و تشیع

مصاحبه با مداحان و شاعران اهلبیت علیهما السلام و زندگی نامه و اخبار مربوط به آنها و نشر مسائل دینی

هرچه که در مورد مداحان و شاعران و مسائل دینی میخواهید بدانید - در مورد مداحان ، شاعران ،سخنرانان ، هیئات و مسائل مربوط به دین و تشیع

حجت الاسلام شهاب مرادی: رفتارهایی که انسان های پست دارند را از خود دور کنیم

باید مراقب باشیم رفتار هایی که انسان های پست دارند را نداشته باشیم، مثلا انتقام گرفتن حق همه انسان هاست، اما سرعت و اصرار در انتقام کار انسان های پست است، آدم لعین این کار را می کند.

 

 * اگر در شخصیتمان، در نگاهمان، در منشمان، در کنش و واکنشمان پستی ورود و بروزی پیدا بکند، ما از حلقه بزرگواران فاصله می گیریم و انسان حقیر و پست، کارش هم در دنیا سخت است، هم در قبر و هم در آخرت سخت تر است. خیلی سخت است.

* خدا در دنیا رحمتش، رحمت رحمانیه است و رحمت رحیمیه، یعنی هم خواص را شامل می شود و هم عموم مردم را شامل می شود. باران که در دنیا می بارد، به سر همه می بارد، بر آن هایی که اصلا نماز نمی خوانند باران می بارد، آن هایی که بی رحم اند، آفتاب به آنها می تابد، باران می بارد، هوا بهشان می رسد، همه نعمت ها در اختیارشان است

* قرآن نازل می شود، هُدًى لِّلنَّاسِ، نامه محرمانه سر به مهری نیست، که فقط پیغمبر مبعوث می شوی ببر و بده به ابوذر بخواند، مبادا به گوش ابوجهل برسد، مبادا به گوش فلان بیابان گرد برسد، نه هُدًى لِّلنَّاسِ تبیان و هدایتی است برای همه مردم، کتابی است برای همه مردم، « إِمَّا شَاکِرًا وَ إِمَّا کَفُورًا »، چه بخواهند به راه بیایند و چه نیایند، قدردان باشند یا نباشند.

* اما در آخرت این رحمت، رحمتی ویژه است، دیگر شامل حال همه نمی شود، پس اگر پستی سراغ انسان بیاید، آن طرف کار آدم سخت می شود، این را چه کنیم؟


* باید مراقب باشیم رفتار هایی که انسان های پست دارند را نداشته باشیم، مثلا انتقام گرفتن حق همه انسان هاست، اما سرعت و اصرار در انتقام کار انسان های پست است، آدم لعین این کار را می کند.

* انسان کریم دست دهنده دارد و بخششگر دارد، دوست دارد سفره پهن بکند، به جای اینکه از دیگران مهمانی بگیرد، دوست دارد مهمانی بدهد، الحمدلله شما که بر سر سفره امام حسین علیه السلام بزرگ شده اید کرامت به خونتان نفوذ کرده است، با شخصیتتان، با گوشت و پوستتان آمیخته شده است.

* یکی از نشانه های پستی تشکر نکردن از دیگران است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.