مصاحبه با مداحان و شاعران اهلبیت علیهما السلام و زندگی نامه و اخبار مربوط به آنها و نشر مسائل دینی

هرچه که در مورد مداحان و شاعران و مسائل دینی میخواهید بدانید - در مورد مداحان ، شاعران ،سخنرانان ، هیئات و مسائل مربوط به دین و تشیع

مصاحبه با مداحان و شاعران اهلبیت علیهما السلام و زندگی نامه و اخبار مربوط به آنها و نشر مسائل دینی

هرچه که در مورد مداحان و شاعران و مسائل دینی میخواهید بدانید - در مورد مداحان ، شاعران ،سخنرانان ، هیئات و مسائل مربوط به دین و تشیع

اهل بیت جلوی آبرو ریزی را هم می‌گیرند/ غیبت نکنیم و آبروی کسی را نبریم

در جهنم غیبت کننده انگشت نما می‌شود. آن وقت، طرف هنوز افطارش تمام نشده شروع می‌کند به غیبت نمودن. هر چند غیبت حرام است چه در حال روزه چه درغیر آن

 

 *در بیان دعای چهل و چهارم صحیفه سجادیه تا به آنجا پیش رفتیم که باید جوارح بدن هم روزه داری را درک کنند. همچنین عرض شد: " وَ لانَخْطُوَ بِاَقْدامِنا اِلى‏ مَحْجُورٍ " با پاهایمان به سوی آنچه حرام گشته نرویم.

 در ادامه این دعا حضرت می‌فرمایند " وَ حَتّى‏ لا تَعِىَ بُطُونُنا اِلاّ ما اَحْلَلْتَ " یعنی :"جزآنچه که توحلال کرده ای درشکم هایمان جاندهیم."

یک وقت آدم همه چیز را هم رعایت می‌کند ولی می‌خواهد هر جایی هم برود می‌گوید دعوت کرده چه کنم؟ اگر یقین داری که متدین واهل خمس است مشکلی ندارد.اگر هم شک داری بگو ان شا الله خمس می‌دهد دیگر تجسس لازم نیست ولی اگر می‌دانی پایبند به احکام شرعی نیست باید مواظب باشی تا شکم را از حرام پر نکنی.

در جهنم غیبت کننده انگشت نما می‌شود

درکتاب شریف "عده الداعی"روایت شده: ازناحیه خداوند بر حضرت داوود علیه السلام خطاب رسید : خوب بود می‌دیدی حالات آن افرادی را که با زبانشان گوشت مردم را می‌خورند ( چه غیبت و چه تهمت )در حالی که زبانهایشان را مانند پوستی می‌گسترانند و اطرافشان را با گرزهایی از آتش می‌زنند سپس فردی را بر او می‌گمارند که توبیخش کند و بگوید ای اهل جهنم این فلان شخص بد زبان است بشناسیدش.

 در جهنم غیبت کننده انگشت نما می‌شود. آن وقت، طرف هنوز افطارش تمام نشده شروع می‌کند به غیبت نمودن. هر چند غیبت حرام است چه در حال روزه چه درغیر آن. لذا پیامبراکرم صلی الله علیه وآله به آن زن فرمود: چرا تهمت زدی وغیبت کردی؟ افطار کن! گفت برای چه؟ من روزه هستم ، حضرت فرمود دست در دهانت کن ! دست در دهان کرد و یک تکه گوشت بیرون آورد ، فرمود این تکه گوشت حاصل آن غیبت است ، آبرویش رفت و همه هم فهمیدن غیبت کرده است. ما باید شکمهای خود را چه مادی و چه معنوی از حلال ارتزاق کنیم غیبت راه ندهیم که غیبت گوشت برادر خوردن است.

در ادامه حدیث بالامی فرماید: "ای داوود ! چه بسا رکعتهای طولانی نماز، همراه با اشک و گریه که از روی خشیت باشد اما نزد من ذره ای حتی به اندازه تار باریک هسته خرما ارزش ندارد چون وقتی نظر به قلب آن بنده می‌کنم می‌بینم اگر بعد از نماز زنی ( از راه حرام ) خود را به او عرضه کند اجابتش خواهد کرد! و اگر مومنی با وی معامله ای قرار دهد وی مومن را بفریبد من عبادات چنین بنده ای را قبول ندارم !"

 سختی در راه پاداش الهی

 پس ما گوش، چشم، دست، پا و دل رابایدازحرام دور کنیم " وَ لَا تَنْطِقَ أَلْسِنَتُنَا إِلَّا بِمَا مَثَّلْتَ " زبانهایمان گویا نشود جز به آن خیری که تو عنایت کردی. حضرت می‌فرمایند اگر آن اعضای بدن را کنترل کردی این عضو ( زبان ) را هم می‌توانی به کمک خدا کنترل کنی یعنی باید در مسیرالهی هدفمند باشی " لانَتَکَلَّفَ اِلاّ ما یُدْنى مِنْ ثَوابِکَ " جز در آنچه به پاداش تو نزدیک است دچار سختی نشوم.

 یک وقت یک باربری‌های بیهوده ای انجام می‌دهیم وفقط رنج وخستگی اش برایمان باقی می‌ماند. (درتعقیبات نمازعصرمی خوانیم:اللهم انی اعوذ بک من نفس لاتشبع ومن قلب لایخشع ومن علم لاینفع ومن صلوه لاترفع ومن دعالایسمع

کارهایی مثل زکات یا گریه بر امام حسین علیه السلام تظاهرش هم مشکل ندارد 

" وَ لانَتَعاطى‏ اِلاَّ الَّذى یَقى مِنْ عِقابِکَ " و به جا نیاورم جز آنچه را که از کیفر تو مرا نگاه دارد یعنی هر کار خلافی کیفر دارد. همیشه برای ما گفتند : گندم از گندم بروید جو ز جو

" ثُمَّ خَلِّصْ ذلِکَ کُلَّهُ مِنْ رِئآءِ الْمُرآئِینَ " این دیگر خیلی سخت است ، ریا و خودنمایی! می‌پرسدکجا بودی؟می گوید: از چشمانمان معلوم است مسجد ارگ، تازه قرآن و نماز شب هم خواندیم. بزرگان فرمودند: کارهایی مثل زکات یا گریه بر امام حسین علیه السلام، ظاهرش هم مشکل ندارد چرا ؟ چون می‌گوید حتی اگر گریه نمی‌کنی خود را به حال گریه بیانداز ولی در مورد کارهای دیگرباید مواظب ریا باشیم که برای تبلیغ رو به ریا نیاوریم که همه اعمال حبط ونابود می‌شود .

 ائمه علیهم السلام وقتی به کاری مشغول می‌شدند به بهترین جهتش کار را به سرانجام می‌رساندند طوری به بیان ریا و شهرت طلبی می‌پردازد که جایی برای حرف دیگری نمی‌ماند " وَ سُمْعَةِ الْمُسْمِعینَ " یعنی دورم بدار از شهرت طلبی

اهل بیت علیهم السلام آبرو دارند و جلوی آبرو ریزی را هم می‌گیرند

ائمه علیهم السلام مواظبت کرده وامتحان شده به این دنیا آمدند ولی برای امامت مردم دوباره از اول شروع کردند که مردم یاد بگیرند.خوب برای ما امامت کردند و خوب همه چیز را برای ما تهیه دیدند.

ابی عبدالله(ع) می‌آید در فضای مکه در کعبه برای آن زن و مرد نا محرم که دستانشان به هم چسبیده بود تا حضرت نماز می‌خواند دست‌ها از هم باز می‌شود به آن دو می‌فرماید بروید تا بیشتر از این آبرو ریزی نشود.اهل بیت علیهم السلام آبرو دارند و جلوی آبرو ریزی را هم می‌گیرند. خودت فکر کن ببین چند دفعه آبروی ما را خریدند؟


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.